2a veckan i Afrika!

| Postat i: Allmänt
1
Sitter på rummet nu och jag är supermätt efter en brakarlunch! Det är extremt varmt här vare sig man badar , ät inne eller ute. Det kvittar, samma temp överallt. Kan ni fatta?! 35 grader utan aircondition. Tufft. Idag är det min sista dag hos farmor och farfar i Nzega, dags och lämna min supersöta 4a åring till kusin bla, och resten såklart. Lite tråkigt självklart.. Men äventyret fortsätter! Imorgon åker vi uppåt mot landet, vi ska nämligen på safari! En av mina farbröder ska guida oss då han jobbar dära! Min kusin Elisabeth ska också vara med :) Iförrigår så var vi på farfars skola, eller ja inte just farfars skola, utan där han jobbar. Alla barn var hysteriska när vi var där! Det var olika klasser vi hälsade på. När vi kom in så,dkrek d och hojtsde och var superglada! Inte ofta dm träffar på utländska människpr så,dem var alldeles till sig. Alla klasser skrek att dem ville atr vi skulle in i deras klassrum, bankade i bänkarna och skrek " we want u " i kör upp vi hann dock bara gå in i 2st. hade de super! Utan för matsalen så slänger dem också ut maten så att fåglarna ska komma och käka. Vi gick förbi och där stog 2st gigantiska pelikaner! Helt sjukt hur skarrigt drt var. Igår åkte vi till ett ställe med en del av slöktingarna, de heter Tanzengwa. En pool som ett par svenskqr en gåbg i tiden ägde. Jag kände intr för att bada men fick till ett par bilder som jag kommer läggq upp sen när jqg kommer hem.Ska börja packa lite smått nu. Och justja du Cathy! Jag har inte köpt någonting till dig ännu? Är det någonting speciellt du vill ha kanske? Be complete honest with me så,fixar jag det. Har du tagit många bilder i kina? Längtar efter att få höra hur du haft det. Här är det stekhett och jag har inte börjat längta hem ännu! Men det kanske kommer, who knows. Och justja! Min släkt är galen, så nu ver jag äntligen vart jag fått all crazyness ifrån hahha! Seeya in Sweden. Ciao
Hittills till 2a veckan i Afrika!


Cathy

Haha det är inget speciellt jag vill ha men det skulle kul och få nån souvenir från Tanzania? :) du får såklart också nånting här ifrån som varje år! Har mååånga bilder och mycket att berätta! ^^ och jag verkligen längtar tills jag får se bilder och höra hur du haft det!! Ses snart :)


URL: http://everythingyoudoismagic.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: